Programy​

Gwarancja jakości

Wdrożony program realizowany w „Moim Przedszkolu” oparty jest na solidnych podstawach edukacyjnych, w tym o obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli (http://men.gov.pl/zycie-szkoly/wychowanie-przedszkolne/c137-podstawa-programowa/podstawa-programowa-wychowania-przedszkolnego-dla-przedszkoli-i-oddzialow-przedszkolnych-w-szkolach-podstawowych.html).
Gwarantuje to dzieciom prawidłowy, harmonijny i wszechstronny rozwój. Program główny został wzbogacony o szereg atrakcyjnych i sprawdzonych programów/metod pracy z przedszkolakami. Takie połączenie sprawia, że dzieci dużo chętniej uczą się nowych treści, zdobywają doświadczenia i łatwiej przyswajają nową wiedzę oraz umiejętności.

Stosowane przez nas programy oraz metody pracy:

„Nasze przedszkole” (M. Kwaśniewska i W. Żaba-Żabińska). Niniejsza pozycja została wyróżniona w konkursie MEN i CODN oraz uhonorowana nagrodą im. Filipa Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji. Program w pełni dostosowany jest do założeń Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych formach wychowania przedszkolnego z dnia 23 grudnia 2008 r. oraz odpowiada zaleceniom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 roku w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i podręczników (Dz.u. z dn. 10.czerwca 2009 r. Nr 89, poz. 730).
Program stanowi fundament programowy pracy w „Moim przedszkolu”.
Wybrane przez nas podręczniki (dobrane indywidualnie dla każdego dziecka) reprezentują najwyższy poziom edukacyjny oraz estetyczny i są w pełni zgodne z powyższym programem.

„Odkryjmy Montessori raz jeszcze…” (A. Albinowska, A. Gaj, A. Piecusiak, B. Lauba, J. Matczak, J. Sosnowska, R. Czekalska). Elementy pedagogiki Marii Montessori – metoda ta daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego, wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność, pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania. Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:
  • rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
  • wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
  • wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
  • osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
  • wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
  • formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
  • szacunku dla pracy innych,
  • rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy.
Przedszkole wyposażone jest w szereg pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji powyższych celów. Baza pomocy jest systematycznie uzupełniana.

„Dziecięca matematyka” (E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska) – Jest to metoda, której celem jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci , zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych, ćwiczenie odporności emocjonalnej dziecka oraz budowanie pozytywnego obrazu samego siebie. Działania nauczyciela oparte na w/w metodzie stymulują rozwój uzdolnień matematycznych a tym samym dobrze przygotowują do nauki matematyki w szkole.

„Metoda Ruchu Rozwijającego” (W. Sherborne) – metoda Weroniki Sherborne to swoisty niewerbalny trening interpersonalny. Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju. Dzięki niemu dziecko uczy się współpracy z innymi, wzbogaca swoje doświadczenia społeczne i emocjonalne.

Pedagogika zabawy – to pomocnicza metodyka pracy z grupą. Jej celem jest dostarczenie nauczycielom, pracującym z różnymi grupami wiekowymi, rozmaitych pomysłów, umożliwiających świadomą, kreatywną, prowadzącą do twórczych rozwiązań pracę z dziećmi w grupie, metod oddziałujących na sferę emocjonalną człowieka, sprzyjających ujawnieniu pozytywnych uczuć. Ważnym celem tej metody jest rozwój percepcji słuchowej, wzrokowej oraz ruchowej dziecka poprzez udział w przeróżnych ćwiczeniach, zabawach tanecznych, teatralnych ( jak pantomima), ale również poprzez malowanie czy lepienie z plasteliny lub masy solnej.

Programy autorskie

„Twórcze dziecko. Program pracy z dzieckiem zdolnym” (J. Gawryn) – program opracowany z myślą o dzieciach 5-6 letnich wykazujących zdolności w sferze językowej, muzycznej, matematycznej i plastycznej. Głównym celem programu jest wychwycenie, wspomaganie, ukierunkowanie i rozwijanie zdolności dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami.

„English is fun” (A. Kociuba) – program nauczania języka angielskiego oparty na 3 metodach uwzględniających indywidualne potrzeby, możliwości i zainteresowania dzieci: Metodzie Naturalnej, Metodzie Reagowania Całym Ciałem (Total Physical Response) i Metodzie Audiolingwalnej. Poprzez codzienny kontakt z językiem angielskim uczymy się, bawimy – przyswajamy język obcy w naturalnym kontekście.

Cele i zadania przedszkola

Placówka „Moje Przedszkole” realizuje cele i zadania dydaktyczno - wychowawcze określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. 

Celem wychowania przedszkolnego jest:

 Nasze zadania to m.in.:

Staramy się