Terapia dla dzieci

Gwarancja jakości

Mamy wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera, z orzeczeniami o kształceniu specjalnym i wczesnym wspomaganiu rozwoju. W przedszkolu dostępny jest przestronny gabinet do terapii wyposażony w wiele materiałów i pomocy do terapii logopedycznej, psychologicznej oraz neurobiologicznej. Oferujemy terapię logopedyczną, zajęcia z psychologiem oraz terapię neurobiologiczną.

Stosowane terapie

Terapia logopedyczna  

ma na celu diagnozowanie stanu motoryki narządów mowy i artykulacji, usprawnianie narządów mowy, stymulowanie procesu nabywania kompetencji językowych, usuwanie zakłóceń i zaburzeń językowych, pomoc w pokonywaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy, prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę, ćwiczeń słuchowe i oddechowych. Działania terapeutyczne są wdrażane podczas różnorodnych ćwiczeń artykulacyjnych, zabaw logopedycznych i gier językowych.

Zajęcia z psychologiem

mają na celu wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci, uczenie prawidłowych wzorców społecznych, budowanie poczucia własnej wartości, uczenie komunikacji oraz rozpoznawania i wyrażania emocji w bezpieczny sposób. Dzięki zajęciom terapeutycznym dzieci uczą się pokonywać trudności emocjonalne, nawiązywać relacje z rówieśnikami, lepiej adaptują się i funkcjonują w grupie przedszkolnej. Zajęcia są oparte na atrakcyjnych ćwiczeniach, zabawach i grach dydaktycznych rozwijających kompetencje społeczne i emocjonalne oraz kształtujących samoświadomość.

Terapia neurobiologiczna

ma na celu stymulowanie wszystkich funkcji poznawczych u dziecka, poprzez zróżnicowane ćwiczenia i techniki. Ten rodzaj terapii przyczynia się do wywołania i rozumienia mowy, poprawnego komunikowania się z otoczeniem, a także do zmniejszenia deficytów poznawczych, językowych i społecznych. Terapia prowadzona w przedszkolu obejmuje miedzy innymi czytanie metodą sylabową, programowanie języka, stymulację słuchową, ćwiczenie funkcji wzrokowych, zabawy tematyczne, ćwiczenia rozwijające myślenie przyczynowo- skutkowe, ćwiczenia pamięci, sekwencji, kategoryzacji i relacji. Terapia przeznaczona jest w szczególności dla dzieci ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, alalią i afazją dziecięcą, opóźnionym rozwojem mowy oraz zagrożonych dysleksją. Jednak ta metoda sprawdza się również jako stymulacja rozwoju każdego dziecka, ponieważ wspiera rozwój dziecka w kompleksowy i efektywny sposób.

Cele i zadania przedszkola

Placówka „Moje Przedszkole” realizuje cele i zadania dydaktyczno - wychowawcze określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. 

Celem wychowania przedszkolnego jest:

 Nasze zadania to m.in.:

Staramy się